söndag 14 december 2008

Söndag den tredje advent

Taktiken med en middag på stocken med tillhörande dryck fungerade inte för att för att bli av med den eländiga förkylningen. Den gav istället andra mindre önskade effekter som resulterade i att jag knappt orkade röra mig en meter på fredagen. Börjar fundera om det är nån annan skit jag tragit på mig så imorgon ringer jag vårdcentralen. Punkt slut. Även om jag HATAR att gå till doktorn över allt annat, men jag vill ju verkligen bli frisk till jul.

Igår var jag en sväng till Stockholm för att julshoppa lite, blev dock inte så mycket handlat eftersom restan av de bosatta i Stocholmstrakten också sprang runt på stan, blev slut bara av att se på allt folk. Dessutom var Ivana och Elin tvungna att bära runt på tunga skolböcker och jag var trött och slut av min eländiga hosta (jag gnäller jag vet, förlåt). Men en god lunch och lite julklappsshopping hann vi iaf med.

Idag står plugg på schemat, har läst ett kapitel och jag ät less less less. Någon som kan förklara det intressanta med Sveriges stabiliseringspolitik genom tiderna? Jag kan verkligen inte tycka det är kul att läsa om.

Inga kommentarer: