tisdag 20 september 2011

Och så kom hösten

Det är konstigt. Hur fort det kunde bli höst. Är på väg ut för en löptur och det är alldeles mörkt ute. Mamma, bli inte orolig. Jag tar med mig Palle. Jag tycker inte det var länge sen jag och Camilla var i Skellefteå och hon fascinerades över hur det kunde var ljust dygnet runt. Nu går det ännu fortare där uppe än här och blir bara mörkare och mörkare, snabbare och snabbare. Tur att mörkret för med sig så mycket mysigt också. Tända ljus, te, varma mysiga koftor och helt galet snygga höstkläder. Det gillar vi iaf!

1 kommentar:

UmeåElin sa...

Åh du bloggar igen! Hurra för det! Och jag håller med det du skriver om hösten, lite suck men också mysigt. Både och. Hurra för träning, myshelger, rött vin, och filtar. Fy för regnet. Jag ska införskaffa mig ett riktigt snyggt paraply!