måndag 29 oktober 2007

Gran Canaria vs Ett regnigt Uppsala

Jag är avundsjuk. På Anna. Hon får vara på Gran Canaria och njuta av värmen medan jag fick cykla i spöregn till biblioteket för att hämta en bok och sedan kämpa vidare med mitt essä-skrivande i mitt mycket omotiverande studentrum. Skulle mycket heller skriva den på en solstol med en paraplymdrink och laptopen i knät.

Dessutom har ju SAS bestämt att de ska ställa in alla flygningar med Dash-planen efter den senaste olyckan (har ju varit några stycken). Detta kommer garanterat att resultera i att jag som vanligt kommer bli drabbad när jag ska flyga hem på onsdag kväll. Har en alldeles utmärkt förmåga att ha otur när det gäller flygningar. Men hem lär jag väl förhoppningsvis komma och det ska bli skönt. Hoppas på en mysig helg då jag och min Palle firar fem år tillsammans.

Inga kommentarer: