lördag 8 december 2007

Elin+skidor=sant

Är så grymt sugen på att åka skidor. Och som det ser ut nu så blir det till 99% en resa till Åre när statistiktentan är gjord. Blir även en tripp någonstans på jullovet och då ska Palle inviga sina sprillans nya skidor, är lite smått avundsjuk. Satte igång lite musik på datorn och började lyssna på Knockin' on Heavens Door och då poppar det upp massa minnen från Kittelfjäll förra vintern. Där vaknade jag klockan sex på morgonen av att någon låg och sjöng den sången i duschen. Haha då var jag inte glad utan övervägde starkt att gå ut i korridoren och säga åt killen. Den helgen var förövrigt helt galen med åtta kannor öl innan middag där min bror även fick för sig att vi skulle spetsa ölen med lite Jack Daniels. Ingen höjdare. Och när man börjar dricka Tequila ur flaskan då är man ut på hal is. Men det var en härlig helg med kul skidåkning. Har ni inte varit i Kittelfjäll så åk dit. Helmysigt ställe med massa offpist och små, smala och opistade skogsnedfarter. Liknar ingen annan skidort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Det var en galet kung helg måste man ju erkänna! För övrigt så drar jag dig nu i vinter igen, v. 2 med tjejkompisarna (dock är det nog bara jag av dom som vill åka :S ) Sen var det fullt v. 3 men jag står i kö på ett rum för 4 st, så om du är sugen så är det bara att hojta till för det är inte bestämt vilka som ska dit isf. Det är iaf tor-sön hotell, inkl middag och frukost och liftkort 1095 kr.
Jag hoppas folk hoppar av så jag får rummet iaf :P
Kram