tisdag 4 december 2007

Skiddrömmar

Om jag inte var en fattig student skulle jag nog investera i ett par nya skidor i vinter. Gillar verkligen mina Miss Demeanor från K2 som inhandlades begagnade förra säsongen men de är snäppet för långa. Jag fick så galet bra pris att jag inte kunde motstå dem trots att jag skulle vilja ha max 164cm, kankse rent av 160 och inte alls 170 som mina är. Men drömma om nya skidor kan man ju alltid göra. Min bror övertalade mig att köpa twintip-skidor trots att jag är en mycket trogen piståkare (fast på senare år har jag faktiskt börjat digga offpist). Och jag är faktiskt jättenöjd så när det blir nya skidor så blir det nog ett par twintip igen. Sen har jag ju faktiskt mina tävlingsslalomskidor som funkar när det är piståkning man är ute efter, är ju bara det att man blir ju så jäkla trött av ett par skidor med 11 meter i svängradie, man får jobba ihjäl sig innan man tagit sig ner. Spana in skiddatabasen på freeride.se om ni är ute efter nya skidor. Perfekt.

Dessa skulle inte jag tacka nej till.

Inga kommentarer: