fredag 7 mars 2008

I'm still alive!

En 24 timmars kryssning till Åbo med 200 ekonomstudenter. Det kan inte sluta annat än illa! Men ack så kul det kan vara. För mig innebar kryssningen bl.a

* Alldeles för mycket fischerman (aldrig mer)
* En ny fin blommig hatt
* Bugg ensam på dansgolvet med en gammal tant.
* Frukostbuffé halv sex i resturangen, och då hade jag inte gått och lagt mig än.
* Alldeles för lite sömn i en trång hytt i samma säng som Josephine.

På Svd kan man läsa om några som vandaliserat hytter på en finlandsfärja. Kan hända att det var ekonomer. Vem vet. Sannolikheten är nog ganska stor. Men jag tycker ändå att det var rätt städat, trodde att det skulle vara värre. Och att vakterna kunde bli så arga av att vi sjöng till middagen tycker jag var konstigt med tanke på hur mycket glädje vi spred.

Vissa kanske hade behövt ta det liiite lugnare kanske. Iaf om de hade velat vara med hela kvällen och slippa fyllecellen. Och killen som åkte av i Åbo var nog inte så nöjd igår.

Nu laddar jag inför en bussresa till Hemavan ikväll, längtar grymt mycket. Inte efter bussresan då som ska ta 13 timmar, men efter att vara framme. Nu ska jag och Anna fortsätta vara ineffektiva med skolarbetet, dags för lunch!

Inga kommentarer: