onsdag 12 mars 2008

Älska skidor!

Jag har alltid varit en vintermänniska. När man gick i lågstadiet och skulle rita bilder av sin favoritårstid ritade jag snögubbar medan alla andra ritade sol och sommar. Men den här vintern har kännts som en evighet och jag har senaste månaden längtat och längtat efter sommar, vilket jag aldrig brukar göra, ända tills i lördags. Då blev jag påmind om varför jag älskar vintern, snön såklart! Hemavan var helt underbart med över en meter höga plogkanter längs vägarna och perfekta backar. Det är ju så det ska vara på vintern, inte massa regn och rusk och grått och trist som det har varit här i Uppsala.

Hemavan bjöd alltså på en massa underbar skidåkning, puder, park, pist. Alltihopa. Träffade lillebror där uppe så han visade oss var man kunde hitta bra skogsåkning. Afterski hanns också med, öl och massa röj framför scenen (jag och min bror är väldigt lika!). Sen hem för middag och bastu och efter det var jag helt däckad och somnade fast klockan bara var kring åtta. Att pojkvännen tyckte jag var väldigt tråkig gick inte in i mitt huvud. Var så trött att ögonen inte kunde hållas uppe.


Nu blir det en vecka till här i Uppsala och sen hem för påsklov (läs tentaplugg). Ska bli skönt att få vara hemma ett litet tag.


Bjuder på en bild från fjällen:

Inga kommentarer: