lördag 31 maj 2008

Sista lördag

Sista helgen i Uppsala innan sommaren, känns lite konstigt. Något som känns ännu mer konstigt är att jag alldeles snart gått klart mitt första år på universitetet! Hur tusan gick det till? Känns ju som jag nyss satte mig på tåget med min gigantiska packning och undrade vad jag hade gett mig in på, om jag skulle fixa det. Men året har faktiskt gått väldigt smärtfritt och varit oerhört kul, självklart har det ibland varit mycket i skolan och jobbigast har helt klart varit att inte ha Patrik i närheten. Ibland har man fått bita ihop och ge sig tusan på att fixa det trots att man helst av allt velat kasta sig hem till "norrland".

Det bästa med det här skolåret har nog varit alla underbara människor som jag lärt känna, nya vänner jag fått, som jag kommer att sakna i sommar och längta efter att få träffa i höst igen. Och nollningen var nog bland det roligaste jag någonsin gjort. Shit vad kul vi hade. Och sen när det kom nya nollor efter jul och man själv fick vara fadder var inte helt fel det heller. Längtar tillbaka nu när jag sitter och skriver om det...Bara forsrännereeee, bara forsrännareee....


Inga kommentarer: