måndag 26 oktober 2009

Slut som artist

Jag är så trött och slut att jag knappt orkar hålla mig vaken. Känner mig helt tömd på all energi. Hoppas det blir bättre när tentan är gjord och jag känner att jag kan fokusera helt på ÄG och inte bara känna att jag gör mindre än jag borde.

Hittade den här texten. Har tänkt länge att jag skulle googla på den. En sång som mormor alltid sjöng för mig när jag var liten. Jag kopplar samman den med somrar på mormor och morfars gård i Gudhem utanför Falköping. Hö, trädgårdshallon och doften i den gamla ladugården.

Du lilla solsken som tittar in
Igenom fönstret på stugan min
Jag ville vara en stråle klar
Ett litet solsken för mor och far!

Jag ville också en gång bli stor
och så förståndig som far och mor
Men barn i hjärtat jag vara vill!
Ty barnen höra Guds rike till

Inga kommentarer: