söndag 9 maj 2010

Söndag

Det var länge sedan jag hade söndagsångest men nu börjar den komma krypande. Undrar om det är för att jag har börjat jobba lite smått som den är tillbaka? När man studerar finns det ju inga helger och vardagar, en tisdag kan det vara fest och en lördag plugg och då existerar inte söndagsångesten på samma sätt, den försvinner i den luddiga veckorytmen. Men nu är den alltså här igen och det handlar inte om att jag inte vill jobba eller plugga utan bara att helgen är slut. För denna helgen har verkligen varit helg och jag har njutit som bara den. Jag och mamma har sprungit på stan, shoppat, gjort fint i vår lägenhet och nu känns det tomt att hon ska åka hem. Aja, snart är det sommar och då kommer det massa fina helger. Och fina helger innan dess för den delen också. Vårbal nästa helg och då ska jag hjälpmarskalka, blir nice. Sen är det VårYra och sillunch och nu på torsdag är det ju faktiskt städsexa. Man ska inte klaga!

Inga kommentarer: