torsdag 24 december 2009

Julafton

God Jul! Nu har klockan slagit över till en ny dag, och inte vilken dag som helst, utan julafton. Helt galet att december har gått så fort. Ikväll har jag, mami och bror haft lite lilla julafton och myst med julgodis, öl och glögg och spelat bingolotto. Inte en enda vinst kammade vi hem trots att vi hade tre lotter.

För övrigt så snöar det som bara dem. Det yr utanför fönstret och det känns verkligen som riktigt vinter. Jag var hundvakt en liten stund idag åt Foppa, min farbrors familjs hund, och han tyckte det var riktigt roligt med all snö. Hoppade ner i värsta djupsnön och körde ner huvudet så det enda man såg var svansen.

Nu ska jag sova för imorgon, eller idag är det ju egentligen, blir det först till Farmor på hemmet i Burträsk, sen hem till Lappvattnet och Farfar för att titta på hans gran och sen till Sunnanå för julfirande resten av kvällen med kusiner och släkt. Hoppas på att få spela lite Wii under kvällen. Måste ju alltid utmana småkusinerna vilket jag egentligen inte borde göra då de är så mycket bättre. Kanske kan vi även gå ut och åka lite madrass i backen bakom huset. Tänkte på det förresten för någon dag sedan, är madrass ett norrländskt påhitt eller åker man det i hela Sverige?

3 kommentarer:

NN sa...

God Jul Elin!! Hoppas du får en superdag och ett bra fortsatt jullov! :)

Vicky sa...

God Jul vännen! Hoppas vi ses snart :) Kram

Elin W sa...

Jag är tror att det är ett norrländskt påhitt.. jag älskar att åka madrass men när jag sa det till sara och carro i edmonton förstod de inte riktigt vad jag menade..

GOD FORTSÄTTNING VÄNNEN!